søndag den 13. februar 2011

Det meget efterspurgte indlæg

Okay piger.. I har spurgt om det 1000 gange, og nu har jeg endelig fået samlet mig mod til at springe ud i det. HVIS det er at i synes om det, og kan bruge det til noget, kan det været at det bliver på en video næste gang - da det er lidt svært at tage gode billeder selv :-) 


Jeg har valgt at vise jer et mere naturlig look, sådan så man kan bruge den til hverdag uden, at det bliver for meget.

Nu skal jeg lige starte med at sige, at jeg jo ikke er prof, jeg elsker bare makeup, og i har efterspurgt det så mange gange, så her viser jeg jer hvordan jeg gør. Man har jo hver forskellige måder at gøre det på. Nå men here we go!



1. Jeg starter med at smøre mit øjenlåg ind i en god concealer. Min concealer påføres med en pensel, men jeg plejer, at påfører den med mine fingrene, det synes jeg giver et bedre resultat. Det gør jeg sådan så min øjenskygge holder hele dagen og ikke "smelter" sammen. 

2. Derefter påfører jeg en lys øjenskygge i øjenkrågen og på resten af øjenlåget (et diskret lag).

3. Derefter påfører jeg en lidt brunligere øjenskygge, undgår dog at påfører den i øjenkrågen. Pas på med ikke at få for meget øjenskygge med på penslen, det resultere ofte i at der ender ligeså meget øjenskygge under øjenlågen som på øjenlåget. Derfor slår jeg altid penslen to gange på min finger inden jer påfører øjenskyggen. Det får kun det løse øjenskygge til at falde af.


4. Jeg vælger nu en mørkebrun øjenskygge. Den påfører jeg ikke over hele øjenlåget, men kun tæt på mine øjenvipper - halvvejs ind til øjenkrågen og i min crease (stedet der folder sig sammen når du åbner øjnene)

5. For at det ikke skal komme til, at se alt for voldsomt ud, - da det jo er et hverdags look påfører jeg igen den lysebrune øjenskygge for at blende den mørkebrune og lysebrune øjenskygge sammen. Pas på med ikke, at blende den mørkebrune øjenskygge op til dine øjenbryn. Her bruger jeg min blending brush fra Jane Ireadle. 



6. Derefter plejer jeg at tørrer min blending brush af i et stykke toiletpapir og påfører en lys øjenskygge oppe ved min bryn. Det fremhæver brynene, og jeg syntes personligt, at det ser bedst ud.

7. Påfører så en brun eyeliner lige over de øverste vipper og vandlinjen i øjet (også på det øverste øjenlågs vandlinje), gerne en blyants version, da den nemt kan blendes ud. 

8. Jeg tegner mine øjenbryn op.

9. Og det sidste touch, mascara. Og wupti, færdig!


10 kommentarer:

  1. Pretty makeup! A golden eyeshadow, is simple and chic to a everydaylook!

    Please check my blog out on: http://magicmemaiken.blogspot.com/ thanks! xoxo

    SvarSlet
  2. Hvad hedder blyanten du bruger? Den ser fin ud i farven.

    SvarSlet
  3. dejligt med et make up indlæg!

    SvarSlet
  4. Flot makeup! Hvilken øjenskygge bruger du?

    SvarSlet
  5. Super indlæg :) Men hvad hedder dine produkter på concealer, øjenskygge osv???

    SvarSlet
  6. Ville nu hellere vælge en eye primer, i stedet for en concealer, da en concealer hurtigt sætter sig i folden og bliver cakie.

    - Men fint indlæg. :)

    SvarSlet
  7. Hvor er det flot lagt! :-)
    Du er også rigtig smuk

    www.andreaaxelsen.blogspot.com

    SvarSlet
  8. Jaaa, endelig!! Venter på makeup video! ;) hva heter fargen på eyelineren? Hvilken blush bruker du??

    SvarSlet
  9. Min blush er fra Este Lauder, min concealer er fra clinique min eyeliner er fra Este lauder og hedder: Artist's Eye Pencil - softsmudge brown og min øjenskygge er også fra Este Lauder.

    Er super glad for at i synes om det ;-)

    Anonym: Jeg har før brugt eye primer i stedet for concealer, men jeg synes at det giver samme resultat. Jeg plejer i hvert fald ikke at have problemer med at øjenskyggen sætter sig i folden. :-)

    /Isabella

    SvarSlet
  10. Rigtig fint oplæg :) Hvilket mærke er din øjenbrynsblyant fra?

    SvarSlet